Jde o proces ohodnocení a posuzování. Předmětem výzkumu může být jakýkoliv produkt, např. výrobek, služba, reklamní kampaň nebo i politický program. Mezi procesem hodnocení a výsledkem hodnocení je zásadní rozdíl. Výsledky hodnocení jsou založeny na porovnání situace před a po uvedení produktu na trh a jsou zásadně ovlivněny rozdíly vyskytujícími se mezi zjištěními získanými ze zkoumaných souborů v různých časových obdobích. Na druhé straně při procesu hodnocení se primárně zaměřujeme na otázky „proč“ a „jak“ ke změnám dochází. Evaluační výzkum je prováděn v delším časovém období.
Výzkum zahrnuje otázky typu „proč“, avšak i otázky typu „proč ne“ ...více
Standardně je prováděn v testovacím studiu, např. pro testování ...více
Loga, názvy výrobků i organizací jsou důležitými komunikačními elementy ...více
Cílem testu obalových prostředků je, podobně jako u testu názvu ...více
Cena je velmi důležitou částí marketingového mixu. Výzkumné agentury ...více
Průzkum reklamy tvoří souhrn výzkumných aktivit, jenž se skládá z několika ...více
Zahrnuje všechny možné typy průzkumů orientovaných na čtenářská ...více
Zjišťování spokojenosti zákazníků bývá spojováno se zvyšováním kvality ...více
Repertoár obsahuje, kromě obvyklých technik, specifické zkoumání časových ...více
Jedná se o poměrně často používaný test, který testuje u populace přijatelnost ...více
Značky výrobků a služeb ovlivňují širokou veřejnost. Vytvářejí se zejména ...více
Průzkum se provádí často anonymně a písemnou formou, případně za použití ...více
Studie zahrnuje popis lokality, informace o jednotlivých socioekonomických ...více
Provádí se vzhledem k rozhodnutí otevřít pobočku společnosti na určitém ...více
Studie bývá součástí přípravy středně velkých a velkých evropských projektů. ...více
Z potřeby celkově rozlišit jak jednotlivé skupiny zákazníků, tak i oblasti ...více
Studie nachází uplatnění pro cíl segmentovat populaci na klastry, skupiny ...více
Organizace mají snahu s veřejností intenzivně a srozumitelně komunikovat. ...více
Při definování dalších možností marketingového výzkumu má Internet velmi ...více
Sponsoring je společensky významnou a zároveň užitečnou alternativou ...více
Výrobky a služby jsou v současnosti v mnoha oblastech srovnatelně vysoké ...více
Co vše je analytiky napsáno o sektorech, managementu, organizacích, rovněž ...více